Pagina's

zaterdag 9 juli 2011

haast en spoed

Je hebt zo een uitdrukking: "haast en spoed zijn zelden goed". Bestaat er ook zo iets met overmoed?Zo ja, komt daar dan Sofie in voor?

Na de succeservaring van het voeldoekje, dacht ik klaar te zijn voor het grotere werk. Inderdaad, dacht ik.
Ik wou een bavet (slabbetje) maken voor Ida. Ik zocht wat op het internet en bij Oon vond ik een duidelijke handleiding van geweldig schone bavetten.

Ik knipte een handdoek uit de zeeman in stukken. En een stuk stof. Beiden zonder tekenen, gewoon in het wilde weg. Slecht plan. Ik kan namelijk niet zo schoon in het wilde weg tekenen.
Maar ik dacht voor een eerste bavet kan dat geen kwaad.


Het aan elkaar stikken lukte ook en dan begon de miserie. Met de biais. Ik wist niet hoe dat moest. En ik was te overmoedig om het eens ergens op te zoeken. Overmoed is volgens mij ook zelden goed. En toen blokkeerde als kers op de taart het machine ook nog eens.


Zie je het? Toeme toch. 2 dingen geleerd: iets tekenen kan geen kwaad en u wat op voorhand informeren nog veel minder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten