Pagina's

donderdag 31 januari 2013

en nu gijlen

Situatieschets:
Op een schone vooravond...
Ergens in een Vlaams dorpke...
De ene lag in de zetel, de andere aan de computer aan't werk.

En neen ge moogt niet raden wie ik was.

- Zoetie?
- mmmm
- zijde aan't luisteren?
- mmmm
- serieus hé?
- mmmm
- Als dat nu een jongetje is, gaan we dat dan onze eerste jongensnaam geven?
- m
- (onverstoonbaar verder taterend) Want we hebben diene toen niet verklapt aan de mensen hé, wat peisde?
- mmmm
- Ge zijt niet aan't luisteren!
- mmmm

Gewijzigde situatieschets:
De ene lag al in bed, de andere komt erbij.


En neen ge moogt nog steeds niet raden wie ik was.

- Wat was eigenlijk Ida hare jongensnaam?
- Weet ge dat niet meer?
- Ik heb zitten peizen maar kweet het echt niet meer.
- Ah. Kamiel hé.
- Kamiel? (ongeloof)
- Ja, Kamiel (bevestigend, ik had zelfs twee kaartjes gemaakt!)
- Kamiel? (nog meer ongeloof)
- eu, ja (tikkeltje onzeker.)
- Serieus, Kamiel? Maar echt? Kamiel
- slik*
- Waar zaten wij met onze kop. Toch gene Kamiel zeker?
- ...
- Serieus, Kamiel. Allez, sjans dat het een meiske is geworden.
- ...
- Kamiel. Dat kan nu toch niet?

Laatste situatieschets.
Kamiel zal het dus niet worden. Hij vindt dat niet meer schoon. Echt, elke keer als hij mij ziet, grinnikt hij en schudt hij zijne kop.

Probleem:
Hoe gaan we dit schoon dolleke dan wel noemen? (we staan open voor alle suggesties, ook meisjesnamen :)

21 opmerkingen:

  1. Het op zoek gaan naar onze namen ging voor een stuk als volgt : voor de oudste wou ik een 'ie'-klank, ik vond dat toen mooi klinken, alle namen met een 'ie'-klank (en het werd een Niels) en bij de tweede was ik plots helemaal zot van de 'ij'-klank ... Voor een meisje vond ik toen bv Katelijne mooi en de jongen werd Martijn. Misschien ben jij hier ook iets mee, of misschien ook helemaal niet ... en dan negeer je dat toch gewoon he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. voor een jongen zou ik voor Lou gaan, een meisje bij ons was een Rosalie geweest... maar we hebben een Josse en een Marius ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben voor Lene en Thias gekozen, 'k ben er nog altijd supercontent van (zowel de kinderen als de namen). ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo,

    Bij Ida vind ik voor een meisje Julia (julija uitgesproken en niet tjulià uitgesproken als je begrijpt wat ik bedoel) wel passen alsook Martha vind ik mooi. Voor een jongen vind ik Vic, Stan en Mon er wel bij passen.
    Voor mijn eigen kinderen hield ik vooral van Noorse namen. Onze jongensnaam was ook niet meer in de running toen de tweede een jongen bleek. Manlief wou iets anders. Onze dochter heet Rune (ook wel een jongensnaam, was zij een jongen was het Matts), Onze zoon heet Brett was hij een meisje was het Bente of Febe.

    Nog veel plezier met het kiezen van namen.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een moeilijke hé, zeker die jongensnamen... wij wilden wel een Stan, ik een Wannes,hij een Hannes,het werd een Jannes... Verder vind ik Vic ook niet mis, of Leon (tweede naam van Jannes...) Ons Annabelle was eigenlijk Ella of Lysette, ik vind Lyzanne ook wel mooi, maar Annabelle werd een echte Annabelle... Allé veel succes, en we zullen het wel lezen zeker wat het zal worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aja, en Lina of Lena? (Mijn gedacht,hé, maar aangezien ik er geen meer (wil) koop(en) deel ik het maar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn zonen noemen Mauritz en Josse... Voor een meisje ging het (Marie-)Lou of Isolde zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vermoed da het een jongetje zal worden dan?? Awel Ida en domien wel leuk klinken

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh, mijn moederhart!!! Wat een schone foto van je baby-in spe!!!
    Wat ik mooi vind ... louis, tuur, miel, ... EN als meisjesnaam dachten we in den tijd van Joppe aan Kato, maar sinds dat de kat van mijn beste vriendin zo noemt vind ik dat zo precies geen kindernaam meer ;-). Ik blijf trouwens bij Jutta (en heb er geen probleem mee moest je een dochter hebben die ook zo noemt ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier een Marta en Nora die anders een Twan en een Staf waren geweest. Toen kwam er een Jakob die anders een Lea was geworden. Kunde nog volgen?? Succes ermee. ( en btw: Kamiel stond ook op ons lijstje!)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Om een zotte reden moet ik denken aan mijn eerste lief zijne naam; Armin past ook echt wel bij Ida.
    ps die zotte reden is gewoon hoe wij aan de namen gekomen zijn..... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wij delen onze jongensnamen uit want aangezien we nu een Anke en Lotte hebben rondlopen, hebben we Daan en Bas niet meer nodig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mien en Idaaaaaa !!!! Komen eten !!!!
    Fiel en Idaaaaaa !!!! Komen eten !!!
    Wa peis de?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo'n herkenbaar probleem! Wij geraken er ook niet uit eigenlijk - hebben gelukkig nog tijd tot juni. Ik heb trouwens gemist dat jij zwanger bent. Proficiat dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beetje vreemd hé.
    Ouders horen de naam van hun kinder "op het hart te krijgen".
    Waar gaat de wereld naartoe als we dit zelfs al uit handen geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik kan je wel honderden suggesties aanreiken ( waarvan een deel hier zeker al genoemd....vooral de korte namen) maar, een naam moet inderdaad uit het hart komen.....dus, volg je hart!

    En wat mij toch even van het hart moet.......WAT EEN SCHOON BOELEKE(in wording :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha, ze vraagt toch gewoon om advies?? Wat moeilijk gedacht zeg....

    Ik vind de namen Mats en Cas erg leuk. Net als Sem en Finn. Mss zit er iets voor je bij.....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Julian, Floris, Abel, Eva, Loes, Marit, Isa ...

    BeantwoordenVerwijderen