Pagina's

dinsdag 4 maart 2014

me, meself and I

soms zou ik zo ne keer egoïstisch willen zijn.
laatste sneetje van vers gebakken brood? Voor mij!
laatste kruimeltje van een appeltaart? Voor mij!
een kleedje maken? Voor mezelf.

Awel, ik deed dat ne keer. Tijd pakken voor mezelf. 'S avonds hé, nadat ik de was en de plas had gedaan, ons huis had gekuist, ramen in ons nieuwe huis had gekuist, kinderen gewassen gekleed, geëntertaind, terug ontkleed, eten gemaakt (een paar keer), afwas gedaan (ohja wijlen kijken uit naar ons wasmachine), getroost, ...
Bon, toen plofte ik in de zetel. Gelukkig. Net op tijd won mijn egoïsme het en begon ik aan het kleedje.
Voor mezelf. Nem!

Er verschenen al schoontjes in blogland en normaal ging ik vorig jaar het hier ook maken (maar remember, die kwalen allemaal) dus een jaar na datum...

De Cambie dress

de blogtitel ging eigenlijk met "m'n tieten bloot" noemen, maar wie wat vieze mannekes trekt ge daar mee aan ;) Ik heb moeten foefelen, thans goed voorzien van oren en poten, maar 't patroon nog meer ;)

 passend giletje op, hoe goed is dat?
 omdat ge zo egoïstisch zijt en uzelve niet goed kunt trekken, dan maar op de kapstok




't was een probeersel.De blinde rits was't duurst denk ik (stof via facebook - fabricland) Maar nu ga'k ten minste durven knippen in mijn duurdere stoffen. Als ik ooit nog eens zo'n egoïstische bui heb ;)

12 opmerkingen:

  1. Zeker doen! Die Cambie is een hoopje werk, maar zo hard de moeite waard. En zeker nu je een testversie achte de kiezen hebt, weet je hoe je het best kan aanpakken.
    (Tip: ik heb ook last van een openstaande decolleté bij dat patroon. Ik knip vooraf het voorpand middendoor en dan kan ik naar boven toe iets meer naad nemen (zoals een driehoekje), dat helpt om het 'gat' te dichten :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel tof. Ik wil die ook al zo lang eens maken, maar ik geloof dat hij (weeral!) overal uitverkocht is...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, hoe durft ge! Neen, ge verdient het om ook eens egoïstisch te zijn. En ja met jouw tweede titel trekt ge gegarandeerd ook spam berichter over 't een en ander aan, ge zult zien, dees titel is beter!
    Je kleed is schoon zenne, en tja dat gekend probleem van die openstaande boezem, ik had het ook voor...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook hier egoïsme alom. Maar die decoleté van mij is ver te zoeken,zodus heeft mijn versie van de cambie logland nooit bereikt. Die van u is goed op zijn poten terechtgekomen. En het adresje van dat goedkoop stofke moogt ge me wel eens doorgeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De zelfontspanner wil hier ook al eens dienst doen als ik iets voor mezelf heb gemaakt. :)
    Groot gelijk dat ge eens egoïstisch bent, moeder de vrouw moet ook gekleed geraken he. Mooi kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schoon kleedje in een schoon stofke! En hoezo dat komt van Facebook, ik wist niet dat je daar ook aan stof kan geraken?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, dat decolleteprobleem had ik ook ;-). Héél mooi in dat stofje! Smaakt naar lente, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Laat die egoïstische buien maar even zegevieren !!!

    BeantwoordenVerwijderen