Pagina's

zaterdag 19 december 2015

over eigenwijze bambi's

Excuseer. Een aandachtige lezer had iets verwacht met wat rode stof enzo. We maken vooruitgang. Er werden maar liefst 2 patronen geknipt én dat terwijl Jef de hele dag in mijn draagdoek zit én Oscar ergens anders aan mijn lijf hangt (ik heb veel lijf om aan te hangen,dat scheelt) en Ida ergens aan het bmx'en is (hart vasthouden). En kijk in een verloren moment dacht ik: ik werk eerst een rok af. Dus die rode stof, die ligt er nog even. Maar we hebben nog tijd.

Foute gedachten, ik moet er mij leren tegen wapenen.

De titel ging oorspronkelijk iets minder mooi, iets minder omfloerst, iets meer met een vloekwoord zijn
of drie.

Want de bambi's die ik koos waren meer dan eigenwijs. 

* het begon al met het patroon. Neen, het is niet de moeite om te googlen. Ik deed het immers voor u en ik vind werkelijk niemand terug die deze rok al maakte. Maar geloof me op mijn woord: deze rok was bedoeld om er anders uit te zien. 
* mijn geduld werd meermaals op de proef gesteld. Ik begon er VORIGE herfst aan. En kijk, op de valreep, een jaar later klaar. En dat beste mensen, is me nog nooit overkomen. Nog nooit (tenzij u alle in de vuilbak gekieperde projecten meetelt)
* de voeringstof gleed weg, rafelde uit, kon niets van mij verdragen. En dat werd geweldig wederzijds.
* de rekker werd uitgerekkerd door mijn bruut kracht. Maar hey, dat kon er nog bij hoor!
* ik stikte eens de voering met valse plooien. ohja, die f*cking voering.
* ik knipte in het voorpand terwijl ik eigenlijk een knoopsgat diende te maken

Maar het is af. Af, af en af.
 U ziet het misschien niet maar het heeft 2 zakken in het voorpand. Een handigheid voor Ida.


Liefelijke bambi's, dat doet wat met ne mens...serieus. Daar worden liefelijke meisjes ook een beetje eigenwijs van.

Onderrok komt enkel piepen als ge de zakken zoekt, sjans ;)

En mocht je het verhaal niet lezen, zou je toch zeggen...bambi's hoe schoon is dat nu?
Ik weet wel beter!

5 opmerkingen: