Pagina's

vrijdag 11 augustus 2017

Barcelona with kids

Wij zijn net terug van een geweldige deugddoende kampeervakantie.
Jawel, kamperen. Met koters van 1,4 en 6 jaar oud.
Een uitdaging op veel momenten, maar ook genieten op vele anderen.
We kozen voor Spanje.
Voor mij nieuw terrein.

Aangezien we in Catalonië zaten, kon een bezoekje aan Barcelona niet ontbreken. Meer zelfs, we gingen 5 keer. Oké, normaal 4 keer maar dat was omdat je jouw tickets voor Sagrada Familia en Park Guell niet op voorhand had gekocht. Echt geloof ons maar, je doet dit beter wel. Het bespaart je een hoop ontgoocheling als je met diezelfde koters meer dan een uur naar een park stapt waar je het mooiste deel niet kan bezoeken.

Onze 5 aanraders voor kinderen in Barcelona:


1. Sagrada Familia
Echt, van het lichtspel kregen die van mij niet genoeg. Ze zochten overal dieren (en vonden die ook)
Als een deur een peuter en zijn broer meer dan 10 minuten kan boeien, dan weet je dat je goed zit.








2. Rondkuieren

Gewoon stappen, veel stappen. Nieuwe cafeetjes ontdekken, tapas eten, veel speeltuinen voor hen, en blijven ronddolen en dan dingetjes tegenkomen.


 





3. Park Guell

Zoals reeds geschreven, bestel je best jouw tickets op voorhand. Wij deden dat eerst niet en toen wel. Het weekend is ontzettend druk.
Ida was geweldig onder de indruk. Jef ook, al was het maar omdat Ida onder de indruk was. Oscar kon het allemaal wat minder bekoren.



 





4. MUHBA

Voor Jef nog te moeilijk en te lastig maar de andere 2 vonden het geweldig: een stad onder een stad.
Foto's kan ik je niet bezorgen, het is er nogal donker en ik had duidelijk mijn fototoestel niet goed afgestemd maar je moet me maar op mijn woord geloven.
Je stapt binnen in een andere wereld waar je de resten vind van nog het oude, Romeinse Barcelona. Ongelooflijk. Je stapt zo door tot aan de middeleeuwse resten om terug bovengronds te eindigen in het huidige Barcelona.

Ligt het aan mijn eigen enthousiasme, maar Ida en Oscar vonden het geweldig om mee te kijken naar de vroegere straten, viswinkel,...
Een aan kinderniveau aangepaste telefoon had handig geweest want wat er nu (in het Nederlands) allemaal gezegd werd was wel veel te moeilijk. Maar kijk, moeilijk gaat ook :)

5. Mercat de la Boqueria

Midden op de Ramblas vind je deze overdekte marktplaats. Ooit begonnen als echte marktplaats, nu een geweldige toeristische trekpleister. Hou die kroost maar eens in bedwang bij het zien van al dat lekkers...




Ik ben geen fotograaf, dus google gerust de plekjes en je vindt 1001 mooiere foto's én wat meer info.En eerlijk? Als ik het allemaal nu zo even terugzie,...heb ik al stiekem wat last van heimwee.

2 opmerkingen:

  1. Oh! Ik krijg al goesting om naar Barcelona te trekken - wij gingen vorig jaar naar Rome, met een 5 en 7jarige; ook een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oooh Romen, ben er zelf al 3 keer geweest :) Staat op het lijstje als Jef wat ouder is

      Verwijderen