Pagina's

vrijdag 8 september 2017

de 5 dingen die ik niet begrijp

Op de valreep ik geef het toe...
Eerst en vooral nu al een kleine nuance: ik begrijp ontzettend veel dingen niet.
Maar bij sommige sta ik niet echt stil tot ik er mee geconfronteerd word, anderen bedenk ik me regelmatig.

Zoals:
1. waarom het stuur van een auto niet in het midden staat? Je moet zowel links als rechts afslaan en parkeren, mij lijkt het logisch dat een stuur dan toch in het midden staat. Met aan elke kant iemand. of lekker alleen, kan ook rustig zijn.

Het Leven, Schoonheid, Scène, Rijden, Sturen, Dashboard

2. we met z'n allen ontbijten 's morgen en warm eten 's avonds. Op een paar organisatorische wonders die 's middags warm eten. Maar dat krijg ik niet geregeld. Maar ik zou misschien wel productiever zijn met een lekker dinerke achter de kiezen 's morgens. En kunnen afbouwen tegen de avond toe. Echt, wie doet er mee?

Salade, Achtergrond, Voedsel, Smakelijke, Olijven

3. dat ik, al drildragend persoon, geen patatten kan afgieten zonder te "bedoempen". Komaan tupperware, vind daar nu eens iets voor uit (en als ze dit net gedaan hebben, laat het mij gerust weten ;)

4. dat er nog geen één een pilleke heeft uitgevonden om de hongerigen te spijzen maar zonder te verdikken en punten te tellen. Allez ge snapt mij wel hé.

5. dat eerlijke handel bestaat. Voor jullie beginnen te steigeren: ik bedoel dat ik echt niet snap dat wij het gewoon vinden dingen te kopen die oneerlijk gemaakt zijn. Ik ben geen heilige maar ik snap dat niet. We doen ons best hier thuis en maken zelf ook fouten (of worden verleid door goedkope spullen) maar ik snap niet dat het niet gewoon eerlijk kan gebeuren. 

En jullie wat snappen jullie (nog) niet? 

1 opmerking:

  1. Wat ik nog niet snap, daar moet ik nog even over nadenken. Maar ik vind jouw dingen al nagel op de kop slaan. Herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen